Monday, March 21, 2022

Exempel på en självbiografisk uppsats

Exempel på en självbiografisk uppsats



Att växa upp med många syskon var roligt och innebar att sysslorna delades. Sexuella övergrepp mot barn. Oavsett roll, trosbekännelse eller kön, genom att ha en bra utbildning kan människor framstå som jämställda med alla andra personer från olika kast och trosbekännelse. Vill du få en skräddarsydd uppsats? Se upp! Din email prov på självbiografi här. Efter examen iprov på självbiografi, Jag arbetade hos Kansas City Star i sex månader.





Exempel på min självbiografi



Jag har bott i Houston i nästan tre år och bor för närvarande på Cambridge Oaks prov på självbiografi ligger på gångavstånd till University of Houstons huvudcampus. Där säkerställer vi att studenterna uppfyller de grundläggande kraven som att närvara vid incheckningar, orientering och träffa en rådgivare för att börja anmäla sig till terminen. Vi guidar också studenterna om de möjligheter som universitetet erbjuder, olika evenemang och organisationer de kan vara involverade i och säkerhetsinriktningar på campus. Mina hobbyer är att titta på TV, lyssna på musik och spela sporter som badminton, bordtennis och prov på självbiografi. Jag deltog i mycket prov på självbiografi olika sporter i Pakistan såväl som i Houston vinna några fantastiska turneringar och uppnå höga prestationer som den högsta wicket-tagaren i cricket och säkra 2:a positionen i bordtennis.


Dessutom gillar jag att umgås med människor och träffa nya vänner. För det har jag varit involverad i många fritidsaktiviteter och alltid försökt kommunicera olika människor och lära mig om deras kultur och livsstil. Att höra om deras hårda arbete och kamp hjälpte mig verkligen att motivera mig själv och jag har alltid tänkt på att aldrig ge upp och fortsätta överleva. Alla måste kämpa här i den här världen för att övervinna alla hinder på vägen till framgång. För detta krävs hårt arbete. Jag har arbetat mycket hårt för att förbättra min kommunikationsförmåga genom att läsa böcker och tidningar dagligen. Det var inte lätt eftersom engelska aldrig var mitt modersmål.


För det andra, prov på självbiografi, det var prov på självbiografi tuff tid för mig att vänja mig vid den nya kulturen och få vänner, prov på självbiografi. Exempel på en självbiografisk uppsats växt upp hela mitt liv tillbaka i Pakistan, den första prov på självbiografi var mycket utmanande, men jag är glad att jag har lyckats så långt och jag hoppas kunna fortsätta den goda resan framåt. Beställ anpassad uppsats Min självbiografi Uppsatsprov med gratis plagiatrapport. Under hela mitt liv har jag haft många ambitioner som att bli idrottare eller musiker, men att få en högre utbildning har alltid varit mitt främsta mål.


Mina nuvarande mål är bland annat att få en praktikplats för att bygga upp arbetslivserfarenhet samt få mer självförtroende. Det kommer också att ge mig förtroende för att kommunicera med proffs och kommer att hjälpa mig att hitta jobb hos större företag i framtiden. Mitt mål är att ta examen från University of Houston och få en examen i Business. Jag vill välja MIS Management Information Systems som ett område i Business eftersom jag har ett intresse för datorkodning och mjukvaruhantering. Dessutom är min stora ambition att vara ekonomiskt oberoende och jag hoppas kunna nå detta mål genom att skaffa olika stipendier, arbeta heltid och spara pengar.


Den här uppsatsen skrevs av en studiekamrat. Du kan använda det som exempel prov på självbiografi skriva din egen uppsats eller använda den som källa, men du måste citera den. Utforska hur människokroppen fungerar som en enhet i harmoni för att leva. Min självbiografi-uppsatsprov. Gratis uppsatser - PhDessay, prov på självbiografi. com, 13 jul, Tillgänglig 7 januari, comJul Jag är den första medlemmen i min familj som går på universitetet eftersom min pappa driver sitt win-företag och min mamma jobbar deltid som barnmorska i en. Jag gick på La Immaculate Primary School, Muffles College High School och tog examen med en Diploma in Academic Business, Muffles Junior College tog examen med en Associate Degree in General Studies, University of.


jag var prov på självbiografi i gruvor. Min kropp är gjord av olika metaller. Jag har alltså ingen fast ras. Jag är en hybrid. Jag minns dagen då jag blev ställd. Även om jag inte har många livliga minnen från min barndom, är det få saker jag minns från min tidiga tid prov på självbiografi verkar mest fokusera på skolan och mina akademiker, prov på självbiografi. Hur börjar man en självbiografi? Jag försökte läsa några andra verk och några började med "Hej mitt namn är Mohandas Karamchand Gandhis självbiografi, med undertiteln The Story of My Experiments With Truth, fokuserar på Gandhis kamp för icke-våld och civil olydnad genom Satyagrahas handlingar, bokstavligen mening.


Indien, en forntida civilisation är välkänd för att vara vaggan för ett rikt och evigt arv. Det orörda landet har alltid pulserat av originalitetens, kreativitetens liv. Cruz Prof. Jerry Wallace HIST University of Texas at El. Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. PhD-uppsats Litteratur Självbiografi Min självbiografiuppsatsprov. Beställ originaluppsatsprov speciellt för dina uppdragsbehov. få anpassad uppsats. Reflekterande självbiografi, prov på självbiografi. Uppsatstyp Forskning. Självbiografi av ett mynt. Läser självbiografi, prov på självbiografi. Självbiografi av en enkel flicka Ja, rätt. Mahatma Gandhis självbiografi. Sammanfattning av en Yogis självbiografi.


The Autobiography of Benjamin Franklin-Response Paper. Liknande ämnen Bokrecension Dikt Tal Engelsk Litteratur Amerikansk Litteratur Karaktärer Serietidning Poesi Litterär Genre Ordspråksfejl Roman Citat Böcker Bokrapport Grekisk mytologi. Spara tid och låt våra verifierade experter hjälpa dig. Anställ författare.





vad man ska skriva en övertygande uppsats om



Sedan gick jag till Kansas University, där jag tog min doktorsexamen i journalistik. Att växa upp runt fyra bröder var inte lätt med tanke på att jag är en tjej. Med all maskulinitet i huset var det mycket konkurrens och rivalitet. Jag var tvungen att vara tuff eftersom mina bröder annars skulle ha störtats av deras naturligt aggressiva natur. Inte för att vi var en dysfunktionell familj, det var bara normal syskonrivalitet och det visade sig vara till nytta för mig. Eftersom jag var yngst och en tjej var jag skyldig att vara längst ner på totempålen i allt. Så jag var tvungen att vara lika tuff för att kämpa för det som med rätta var mitt. Som ett resultat visade det sig att jag var en pojke och byggde också upp ett rykte som en no nonsense tjej.


Dessutom hade jag äldre bröder för att skydda mig i händelse av en tvist. Mina förmågor var dock inte begränsade till enbart klassrummet. Jag utmärkte mig också inom sport. På gymnasiet var jag utan tvekan den bästa kvinnliga idrottaren inom utomhusspel, särskilt inom friidrott och volleyboll. Jag har många utmärkelser till mitt namn, men den som sticker ut var under mitt andra år på gymnasiet. Jag representerade vår skola i korta lopp och gick till delstatstävlingen där jag kom trea totalt. Jag hade inte turen att vinna den, men det var en ögonöppnare för mig att sträva efter storhet i livet. Medan jag skapade ett namn åt mig själv i akademiska och idrottskretsar var mitt sociala liv i ett riktigt dåligt skick.


Min tomboy-look gjorde det svårt för mig att leva bra tillsammans med något av könen. Tjejerna var rädda för min tuffa personlighet, medan pojkarna kände sig skrämda av mitt självförtroende och min konkurrenskraft. Alla tjejiga kläder som mamma köpte åt mig, jag hade dem staplade i garderoben och glömde helt bort dem. Detta gjorde min mamma nedslående och hon försökte råda mig ur det, men jag var alldeles för bestämd. Till slut accepterade hon hur jag var. Men något hände i mitt liv som fick mig att rulla tillbaka till grunden för min kvinnlighet.


Det hände under mitt sista år på gymnasiet. Det var balveckan och alla var inriktade på den viktigaste kvällen i gymnasielivet. Kärlek låg i luften. Unga män samlade mod för att närma sig tjejer de gillade, medan tjejer slets isär om de skulle acceptera eller avslå deras förslag. Alla tjejer hade balträffar, utom jag. Ingen närmade sig mig eller bemästrade ens modet att titta min väg. Det var en av de värsta dagarna i mitt liv. Jag tillbringade natten med min mamma och tittade på min favoritfilm för att höja humöret. Som ett resultat bestämde jag mig för att omfamna min feminina sida.


Jag blev av med alla manliga kläder, började bära klänningar och släppte håret. Min mamma kom verkligen till min hjälp vid denna tidpunkt i mitt liv och även om det var svårt i början, vande jag mig vid tanken att bära klänningar och klackar. Så jag började mina högskolestudier med en ny form av föryngring i livet. Jag bestämde mig för att fortsätta min högskoleutbildning långt borta från min hemstad på grund av de missuppfattningar som jag hade förknippats med så länge. Jag ville ägna mig åt journalistik som en karriär, eftersom jag förstod de utmaningar och möjligheter det skulle utsätta mig för och jag älskar utmaningar. Jag har alltid velat resa jorden runt och jag visste att en karriär inom journalistiken skulle erbjuda mig det. Med en 3. Under det första studieåret träffade jag mitt livs kärlek Ken Rodgers inte sångaren, även om han har samma djupa barytonröst och allt som de säger är historia.


Efter examen i , jag internerade med Kansas City Star i sex månader. Jag arbetade sedan som korrespondentjournalist på Kansas City Globe Newspaper i ett år. Vi flyttade till Atlanta med min man efter att jag fick ett skrivarjobb med Daily Report i ett år. På den tiden hade han en fitnessvlogg, där han gav dagliga träningsrutiner och hälsosamma recept till sina kunder. Att flytta från stat till stat störde därför inte hans arbete. Allt han behövde var en kamera och en internetuppkoppling. Mitt största avbrott kom när jag anställdes av LA Times.


Lönen var bra, jag reste runt i världen och varje dag var spännande på sitt unika sätt och bjöd på nya möjligheter. Tyvärr var jobbet för krävande och fler gånger än inte var jag borta från min man. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Tyvärr, vi kunde inte parafrasera den här uppsatsen. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper. Vill att vi skriver en bara för dig? Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Denna uppsats har lämnats in av en student. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Min självbiografi Exempel Ämne: Livskategori: Hjälte , Livserfarenheter , Jag själv Ämne: Biografi , Personlig upplevelse , Personligt liv Sidor 2 ord: Publicerad: 14 maj Nedladdningar: Ladda ner Skriv ut.


Få hjälp med att skriva. Pssst... vi kan skriva en originaluppsats bara för dig. Din tid är viktig. Få hjälp med uppsatsen. Relaterade essäer Ernest Rutherford, kärnfysikens fader. Emily Carrs biografiuppsats. Cecelia Mcdowalls biografi och den personliga inställningen till hennes aktivitetsuppsats. Carolus Linnaeus: Biografin och hans bidrag till vetenskapsuppsats. Liv och verk av Giacomo Puccini, en av de största italienska kompositörerna. James Watsons biografi Essay. Enrico Fermi Biografi Essä. Biografin om Sir David Cox Essay. Libby Larsen, en aktuell amerikansk klassisk kompositör. Hitta gratis uppsatser Vi förser dig med originaluppsatsprover, perfekt formatering och styling.


Citera denna uppsats För att exportera en referens till den här artikeln, välj en referensstil nedan: APA MLA Harvard Vancouver Min självbiografi Exempel. Exempel på min självbiografi. Exempel på min självbiografi [Internet]. Beställ nu. Kontrollera din inkorg. Beställ nu. Relaterade ämnen Perseverance Essays Hope Essays Compassion Essays Perseverance Essays Compassion Essays. Hallå där! Är du intresserad av att få ett skräddarsytt papper? Kolla in det! Har svårt att hitta den perfekta uppsatsen? Anlita en författare. Jag förstår.

No comments:

Post a Comment